Innovatieve mobiliteitsoplossingen

Het opgeven van de traditionele bedrijfsauto is makkelijker (en veel minder omslachtig!) geworden na de komst van meerdere nieuwe mobiliteitsoplossingen op de markt. De overgang naar de toekomst van bedrijfsmobiliteit gebeurt in een razendsnel tempo - het heruitvinden van bedrijfsmobiliteit kan echter een overweldigend proces zijn. Mobiliteitsbudget, MaaS, SaaS, elektrische of gedeelde vloten - de mogelijkheden zijn eindeloos! Bovendien wordt de mobiliteit van uw onderneming op vele manieren beperkt: door wettelijke voorschriften, milieuoverwegingen, reisgewoonten en -behoeften, of zelfs gewoon door uw locatie. Duik in onze selectie van innovatieve tools om uw bedrijfsmobiliteit te heruitvinden in slimme, duurzame en veilige mobiliteit - inclusief voor iedereen en zonder de veiligheid van welke weggebruiker dan ook in gevaar te brengen.

MaaS voor gemakkelijker intermodaal reizen

Mobility-as-a-Service (MaaS) is een cruciale oplossing geworden voor alle werknemers die meer flexibiliteit nodig hebben. Na de invoering van het mobiliteitsbudget in 2019 is het nog makkelijker geworden om uw werknemers volledige mobiliteitsoplossingen aan te bieden - bedrijven als Skipr of XXimo kunnen een ideale oplossing zijn als u niet te maken wilt hebben met een eindeloos aantal tickets om te vergoeden. Met MaaS wordt intermodaal reizen aanzienlijk vereenvoudigd voor uw boekhouding en uw werknemers - met het gebruik van één enkele mobiliteitskaart om alle reiskosten te betalen.

MobiScore - real-time mobiliteitsanalyse

Nu u tegemoet bent gekomen aan de vraag van uw werknemers naar een flexibele mobiliteitservaring, kan het zinvol zijn om hen te helpen met meer verbonden technologieën. Stoomlink heeft een reeks tools ontwikkeld die het comfort en het gebruiksgemak waarmee uw medewerkers hun mobiliteitsoplossingen kiezen kunnen verbeteren. MobiScore zal uw organisatie helpen om eenvoudig te begrijpen informatie te verkrijgen over bereikbaarheid en nabijheid. Of u zich nu afvraagt hoeveel mensen er in 20 minuten op uw kantoor kunnen zijn, waar de beste locatie is voor een nieuwe vestiging, of hoe efficiënt uw verkoop- en distributienetwerk is, MobiScore kan al uw vragen beantwoorden! U kunt ook een van hun digitale SmartDisplays in uw kantoor installeren om uw bezoekers en werknemers toegang te geven tot real-time informatie over openbaar vervoer en de aanwezigheid van e-fietsen of e-steps in de buurt. De sleutel tot de overgang naar groenere mobiliteit? Informatie!

Pendelaars rijden als professionals

Connected mobility en MaaS stimuleren het gebruik van micromobiliteitsoplossingen, zoals elektrische fietsen of elektrische steps. Een betere bereikbaarheid en het groeiende aanbod van aanbieders van gedeelde vloten maken de overstap naar multimodaal reizen gemakkelijker. Maar een belangrijk punt om te overwegen bij het revolutioneren van de mobiliteit van uw bedrijf is dat veiligheid boven innovatie gaat. Hoewel micromobiele apparaten een geweldig alternatief kunnen zijn, vooral in steden die te lijden hebben onder congestie, kunnen ze, als ze niet op de juiste manier worden gebruikt, snel leiden tot gevoelens van onveiligheid en verwondingen (lees onze blogpost met een verslag van een ongeval met een elektrische step). Gelukkig kunnen veiligheid en innovatie in één product worden gecombineerd!  U kunt de uitdaging van micromobiliteit gemakkelijk aangaan door een opleidingssessie te organiseren die door Vias Institute wordt aangeboden - zodat uw werknemers zich zelfverzekerd voelen als pendelaars of occasionele reizigers op de eerste en laatste kilometers. Bovendien wordt de veiligheidsopleiding door onze professionals aangevuld met een uitgebreide theoretische voorbereiding en een gids over hoe u de wereld van de gedeelde mobiliteit kunt betreden - alles in één product voor al uw micromobiliteitsproblemen.

Word een parkeerfanaat

De recente revoluties in de manier waarop wij (tele)werken en (niet-)pendelen hebben al een aantal uitdagingen met zich meegebracht voor bedrijven die doorgaans een grote hoeveelheid parkeerplaatsen gebruiken die al geruime tijd onderbenut zijn. Flexibelere werkpatronen zullen waarschijnlijk ook na de pandemie blijven bestaan, maar deze flexibiliteit is misschien niet gemakkelijk over te brengen naar uw parkeerbeleid. Bovendien zullen mensen die ervoor kiezen gebruik te maken van andere mogelijkheden die u aanbiedt, zoals MaaS-lidmaatschap of overstappen op elektrische steps, ook ruimte vrijmaken op uw parkeerterrein. De optimale oplossing voor parkeerbeheer - het BePark platform analyseert niet alleen uw exacte parkeerbehoeften, maar zorgt er ook voor dat elke parkeerplaats optimaal wordt benut. Bovendien zal het een uitstekend instrument zijn om uw mobiliteitsbeleid te handhaven!

Op weg naar de vloot van de toekomst

Voor velen van ons is de auto nog steeds noodzakelijk, althans tot op zekere hoogte. Maar overschakelen van fossiele brandstoffen op elektrische voertuigen is belangrijk om de milieu-impact van uw wagenpark te beperken en staat hoog op de wetgevingsagenda. Nu de tijd dringt, vragen veel bedrijven zich af hoe ze de toekomst van hun vloot kunnen veiligstellen en de toegang tot de ondersteunende infrastructuur kunnen garanderen, zonder de normale gang van zaken in gevaar te brengen. Om deze overgang te vergemakkelijken, ondersteunt Vias Institute deze overgang met een methode die u door alle stappen leidt met een op gegevens gebaseerd invoeringsplan om uw wagenpark te elektrificeren en de totale eigendomskosten ervan te verlagen. Deze innovatieve tool, gebaseerd op artificiële intelligentietechnologie, zorgt voor een vlotte en milieuvriendelijke overgang van uw vloot met een langetermijnstrategie. Bovendien kunnen elektrische voertuigen door de opleiding die nodig is om het batterijgebruik te optimaliseren en het rijgedrag te verbeteren, geschikt worden gemaakt voor al uw bestuurders. Het is nog nooit zo gemakkelijk geweest om een pionier te zijn van de mobiliteit van morgen!

Het mobiliteitsecosysteem groeit vaak sneller dan u denkt, en de mobiliteit van uw bedrijf heeft een update nodig. De druk om over te stappen op de mobiliteit van de toekomst komt van vele kanten - overheden hebben regelgeving ingevoerd om verandering af te dwingen en aan te moedigen en uw werknemers willen graag iets nieuws proberen! Met innovatieve mobiliteitsoplossingen kunt u een veilig, slim en duurzaam mobiliteitsecosysteem voor uw werknemers en bezoekers creëren - en bent u klaar voor alle toekomstige mobiliteitsuitdagingen.