De grootste Belgische familiale bouwgroep besloot in 2016 om een grootschalige sensibiliseringscampagne op poten te zetten rond verkeersveiligheid met Vias institute onder het motto ‘Safe Forward’. Er werd een tweejarenplan uitgetekend waarbij zowel de bedienden als de arbeiders grondig gesensibiliseerd worden.
In november werd een anonieme bevraging bij de medewerkers gedaan over hun attitude in het verkeer. Met die resultaten ging Vias institute voor Willemen Groep aan de slag en zo stippelden we een tweejarenplan uit. Uiteindelijk planden we meer dan 50 workshops over de grote killers in het verkeer, nieuwsbrieven, communicatiemateriaal, etc. Een hele rist aan maatregelen dus om de personeelsleden de ogen te openen over hun veiligheid in het verkeer.
De kick-off van de Safe Forward-campagne werd op (alcoholvrije) recepties van de verschillende bedrijven in de groep gegeven, waarbij het Willemen Groep Safe Forward-charter ondertekend werd. Dat je als bedrijfsleider een belangrijke voorbeeldfunctie hebt, heeft men bij Willemen Groep goed begrepen.